Guatr nedir?

Tiroid bezi boyunda soluk borusunun önünde kelebek şeklinde yerleşmiş bir organdır. Bu organın büyümesi durumu halk arasında guatr olarak adlandırılır.

Tiroidit nedir?

Tiroid bezi iltihaplanmasıdır. Enfeksiyonlara , ilaç kullanıma bağlı olabileceği gibi en sık otoimmün (hashimato tiroiditi) dediğimiz tiroid bezine karşı oluşan antikorlar sonucu oluşur. Tiroid bezi iltihaplandığında normal çalışabileceği gibi az yada çok da çalışabilir. Üşüme, titreme, halsizlik, çabuk yorulma, çarpıntı, ateş basması, uykusuzluk, saçın aşırı yağlanması ya da kuruması, dökülmesi gibi semptomlara sebep olabilir. Yapılan testler sonucunda uygun tedavi belirlenir. Az çalışan tiroid bezi için destek tiroid hormonu verilirken, çok çalışan tirod bezi için tiroid hormonu seviyesini baskılayıcı ilaçlar başlanabilir.

Tiroid nodülü nedir?

Tiroid bezinde oluşan genellikle iyi huylu olan, kötü huylu da olabilecek bezelerdir. Ultrason görüntülemesinde ki kriterlere göre, takip , biyopsi, biyopsi sonrası takip ya da cerrahi gibi kararlar verilebilir. İyi huylu tiroid nodülleri düzenli takip edilmelidir.

Zehirli Guatr Nedir?

Tiroid bezinin fazla çalışması durumudur. Graves hastalığında göz kürelerinin dışa vurmasına sebep olan göz kaslarında kabalaşma olur. Tiroid bezine karşı oluşan antikorlar tiroid bezinin fazla çalışmasına sebep olurken bu kasların kabalaşmasına sebep olur. Medikal ilaç tedavisi, radyoaktif iyot tedavisi ya da cerrahi tedavi uygulanabilir.

Tiroid kanseri nedir?

Tirod kanseri diferensiye ve diferensiye olamayan tiroid kanserleri olarak ikiye ayrılır. Diferensiye tiroid kanserleri dah sık görülür prognozu daha iyidir ve erken evrede tedavi başarı oranı yüzde yüze yakındır. Anaplastik tiroid kanseri prognozu en kötü kanserler arasındadır, nadir görülür.

Tiroidektomi nedir?

Tiroid bezinin çıkarılması işlemidir. Hastalığınıza göre tek taraflı ya da çift taraflı yapılaması gerekebilir. Tiroidektomi sırasında ses tellerinin çalışmasını sağlayan sinir tiroid bezinin altından geçtiği için görülüp korunmalıdır. Vücutta kalsiyum dengesini sağlayan mercimek büyüklüğündeki dört adet paratiroid bezleride korunup yerinde bırakılmalıdır. Tiroide cerrahisnden sonra % 1-2 oranında ses kalitesinde değişiklik oluşabilir. Paratiroid bezleri korunmasına rağmen kalsiyum dengesinde geçici bozulmalar oluşabilir. Bu vücutta geçici kramplara sebep olabilir. Kalsiyum ve d vitamini takviyesi gerekebilir. Tiroidektomi sonrası genellikle birinci gün eğer diren konulmuşsa direniniz alınır ve taburcu edilirsiniz.