Hemoroid (Basur) Nedir?

Hemoroid anüs bölgesindeki hemoroidal venlerin genişlemesi ile seyreden ve ağrı, şişkinlik ve kanamalara sebep olan bir hastalıktır. Kabızlık hemoroidal hastalığı tetiklemede etkendir. Hemoroid şişlik derecesine göre dört evreye ayrılır. 1. derece; sadece makat içinde yerleşimli hemoroidal şişlik, 2. derece; ıkınma ile makat dışına çıkan ama kendliğinden makat içine yerleşen , 3. derece; ıkınma ile dışarı çıkan ve el ile içeri yerleştirmeyi gerektiren, 4. derece; hemoroidal hastalıkta makattan dışarı şişkinlik yapan fakat içeri yerleşmeyen hemoroidal hastalıktır.

Hemoroid Tedavisi Nasıl Yapılır?

Hemoroidal hastalığın ilk basamk tedavisi yaşam şekli değişiklikleri ile başlar. Kabız olmamak için lif tüketimi ve su tüketimi arttırılmalıdır. Alkol, sigara, acı baharatlı yiyecek ve kahve tüketiminden uzak durulmalıdır. Birinci basamak tedavi için venotropik ilaçlar ile kabızılığı önleyici ilaçlar tedaviye eklenir. Oral ve topikal tedavi uygulanabilir. Bu tedavi birinci ve 2. derece hemoroidde etkili olacaktır. Üçüncü ve 4 . derece hemoroidal hastalık genellikle müdahale gerektirecektir. Tedaviye cevap vermeyen hemoroidal hastalıkta ek müdahaleler düşünülmelidir. Uygun hastalarda radyofrekans ablasyon yada lazer ablasyon tedavisi uygulanabilir. Cerrahi tedavide ligasyon , Ferguson hemoroidektomi(kapalı), Miligan Morgan Hemoroidektomi(açık) uygulanabilir. Cerrahi tedavi hemoroidal hastalığı tekrarlama riskinin en az olduğu tedavidir. Rayofrekans ablasyon ve lazer ablasyonun işlem sonrası daha az ağrı gibi avantajları vardır.  Uygun tedavi hemoroid derecenize göre karar verilmelidir. Rektal kanama ile seyreden hemooridal hastalıkta mutlaka bir rektosigmoidokopi yapılmalı ve ayırıcı tanıya gidilmelidir.

Hemoroid Lazer Uygulama Nasıl Yapılır?

Ameliyathane ya da poliklinik şartlarında uygulanabilir. Etkili bir uygulama ve iyi bir anal muayne için ameliyathane şartlarında işlemin yapılmasını önermekteyiz. Lokal anestezi altında uygulanabileceği gibi, sedasyon yada spinal anestezi altında da uygulanabilir. Hastada hemoroid pakeleri çıkarılmaz. Bu pakelere uygulanan ışık enerjisi(lazer) ile bu pakelerin fibroze olması ve de küçülüp büzüşmesi hedeflenir. Cerrahi bir kesi hattı yada sütür hattı olmadığı için hastanın iyileşme süresi ve çekecek olduğu ağrı ameliyata göre daha az olacaktır.